Wielokrotnie w długiej historii ruchu uniwersytetów ludowych stawiano pytanie o aktualność jego idei: uczenia holistycznego, dialogicznego i praktycznego w silnym związku z naturą i otoczeniem społecznym. Ta idea broni się także w XXI wieku, czego dowodzą autorzy książki „Uniwersytety ludowe wobec wyzwań antropocenu. Jak i czego uczyć w XXI wieku?"
Książka jest wartościowym wielogłosem specjalistów z różnych dziedzin związanych z ideą i praktyką uniwersytetów ludowych w różnych krajach Europy na temat wyzwań współczesności – zmian klikmatycznych, analfabetyzmu funkcjonalnego, uczenia się dorosłych pod dużą presją czasu i różnorodnych oczekiwań. Książka inspiruje do refleksji na temat życia w XXI wieku oraz pracy edukacyjnej z dorosłymi.
dr hab. Hanna Solarczyk-Szwec, prof. UMK
„Uniwersytety ludowe wobec wyzwań antropocenu. Jak i czego uczyć w XXI wieku?" jest owocem międzynarodowego projektu "Uczyć ekologii w grundtvigiańskim stylu" programu Erasmus+.
Publikacja jest dostępna w dwóch wersjach językowych:
polskiej (http://www.ziarno.grzybow.pl/images/publikacje/projektowe/EUL2_UL_wobec_wyzwan_antropocenu.pdf)
i angielskiej (http://www.ziarno.grzybow.pl/images/publikacje/projektowe/EUL_FHS_of_the_Anthropocene.pdf).
Polecane artykuły
Wieści znad Wisły
Od 1994 roku Stowarzyszenie ZIARNO jest wydawcą lokalnej gazetki - „Wieści znad Wisły”, która nie tylko opisuje miejscowe wydarzenia, ale daje szansę wypowiedzenia się na jej ...
2014-07-23 08:22:20